loading...
سلام بر چهارمی ها
آپادانا وظیفه دان بازدید : 317 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

معلم در کلاس می بایست به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه ی خاص داشته باشد.کیارش دانش آموزی آرام ، زیبا و زرنگ در پایه اول بود.او علیرغم سن بالای والدینش بسیار در یادگیری و انجام تکالیف دقت داشت.روزی در کلاس املاءدفتری می گفتم و در هر میز دو نفری نشسته بودند و کیف هم بین خودشان گذاشته بودند .اواسط  متن املاءبود که متوجه شدم کیارش سرش را روی میز گذاشته و خوابش برده است.عکس العملی نشان ندادم و ادامه ی املاء را گفتم تا بقیه  بنویسند.ناگهان متوجه شدم که از خواب پریده و آرام به دوست کناری خود می گوید:متن جا افتاده را برایش بخواند و او هم سریع می نوشت .قسمت جالب این موضوع این است که کیارش اصلا ناراحت و هراسان نشد و هیچ گریه هم نکرد و حتی به من هم اطلاع نداد که از نوشتن جامانده است.بلکه آرام از دوستش خواست تا جمله ها رابخواند و او بنویسد.باتوجه به اینکه جمله های جدیدی را نیزکه می گفتم همزمان می نوشت.وقتی املاء تمام شد قبل از گرفتن دفترش ،متن نوشته شده اش را یک بار چک کردم تا اگر جمله ای و یا کلمه ای را جا مانده است  را برایش تکرار کنم تا او بنویسد.اما با کمال تعجب دیدم که هم متن عقب افتاده را کامل و درست نوشته و هم متن هایی را که سپس گفته بودم کامل و درست نوشته است و ترتیب جمله ها هم درست بود.

علت جالب بودن این موضوع برای شخص من این است که اگر دانش آموز دیگری بود، نظم کلاس را به هم می ریخت و گریه می کرد و حتی نمی توانست خودش را همزمان به کلاس برساند.از کیارش این عکس العمل بعید نبود چرا که بسیار آرام و متین و عاقل بود و هرگز کاری در کلاس نکرده بود که باعث ناراحتی من و یا دوستانش شود.همیشه این چهره های جذاب و موفق در کلاس نعمت بزرگی است و می تواند الگویی مثال زدنی برای بقیه باشد.

از این موضوع  دو نکته درک می شود:

اول، اینکه والدین اهمیت پی گیری آموزش در خانه همزمان با مدرسه را درک نموده اند.

دوم:

پایین افتادن سر دانش آموزان خواب آلوده به یادگیری کمک می کند! اینک آشکار شده است پایین افتادن سر دانش آموزان در کلاس درس - که نشانه خواب آلودگی است و معلمان همیشه از آن گلایه دارند- چندان هم بی فایده نیست. بر پایه یافته های پژوهشی جدید به خواب رفتن بی درنگ پس از یادگیری اطلاعات تازه ، بهترین راه برای به خاطر سپردن آنها به شمار می آید.

منبع : لطفا با لبخند کلیک کنید


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي من آپادانا وظیفه دان سرگروه آموزشی پایه چهارم ناحیه 2 آموزش و پرورش مشهد هستم لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ، من را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و مرا در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 756
  • بازدید کلی : 34,935
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ